TERAPIA

Cel terapii:

Celem terapii integracji sensorycznej jest stymulacja układu nerwowego poprzez pobudzanie receptorów zmysłowych. Proces ten ma dostarczyć organizmowi takich bodźców, aby mózg odbierał pochodzące ze wszystkich zmysłów informacje, rozpoznawał je, interpretował, segregował oraz łączył ze sobą i wcześniejszymi doświadczeniami,  w celu wykorzystania ich do wytworzenia adekwatnej reakcji organizmu, uwzględniającej zmieniające się warunki otoczenia. 

Dla kogo:

Dla dzieci z trudnościami w zakresie: podwrażliwości lub nadwrażliwości na różne bodźce sensoryczne; emocjonalnym (trudności z koncentracją uwagi, nadmierna wrażliwość); nadpobudliwości psychoruchowej; umiejętności ruchowych m.in. słaba koordynacja ruchowa, opóźniony rozwój ruchowy, trudności równoważne, nadwrażliwość ruchowa).

Liczba osób: indywidualnie

Częstotliwość i długość spotkań:  raz w tygodniu 45minut.

Prowadząca: Karolina Rogulska, Agata Pyśk

Cel terapii:

Usprawnianie małej motoryki (czyli precyzyjnych ruchów palców, dłoni i rąk) oraz dostarczanie wrażeń dotykowych (poznawanie różnych kształtów i struktur materiałów). Terapia ręki obejmuje nie tylko ćwiczenia dłoni i palców, ale również ćwiczenia całego ciała.

Dla kogo:

Dzieci z problemami grafomotorycznymi (pisanie, malowanie), z problemami podczas wykonywania codziennych czynności (zapinanie guzików, nawlekanie koralików, układanie małych przedmiotów), z zaburzeniami napięcia mięśniowego w obrębie kończyny górnej ( z obniżonym lub podwyższonym  napięciem), z zaburzeniami koordynacji wzrokowo – ruchowej.

Jak pracujemy:

Terapia ręki to każdorazowo indywidualnie dobrane ćwiczenia  i zabawy usprawniające i wzmacniające całe ciało (obręcz barkową, mięśnie brzucha, grzbietu), ćwiczenia manualne i precyzyjne ręki oraz stymulujące czucie głębokie (proprioceptywne) a także wydłużanie czasu koncentracji uwagi. 

Liczba osób: indywidualnie

Częstotliwość i długość spotkań:  raz w tygodniu 45 minut.

Prowadząca: Jaśmina Wesołowska 

Cel terapii:

  • wspomaganie rozwoju dziecka
  • redukowanie dysharmonii rozwojowych,
  • kształtowanie umiejętności społecznych w przypadku dzieci z Całościowymi Zaburzeniami Rozwoju,
  • budowanie strategii radzenia sobie z emocjami, 
  • wspieranie rozwoju emocjonalnego,
  • budowanie prawidłowego poczucia własnej wartości,
  • uczenie umiejętności prawidłowej regulacji emocjonalnej, 
  • wzmacnianie motywacji do nauki szkolnej i pracy nad sobą.

Dla kogo: dzieci i młodzież 

Jak pracujemy:

Indywidualne spotkania skupiające się na budowaniu relacji i atmosfery zaufania. Koncentrujemy się na rozwoju społeczno – emocjonalnym, pracujemy nad rozwijaniem mocnych stron, ale także nad wyrównywaniem rozwoju i kompensowaniem trudności.  Praca z dzieckiem skoncentrowana na rozwoju społeczno – emocjonalnym. Rozwijanie mocnych stron, ale także praca nad wyrównywaniem rozwoju i kompensowanie trudności. 

Liczba osób:  indywidualnie

Częstotliwość i długość spotkań: raz w tygodniu 50 min. 

Prowadząca: Dominika Krata, Beata Światłowska

 

Cel zajęć: wyrównanie zaległości w opanowaniu poszczególnych, wiodących zagadnień oraz rozwijanie i doskonalenie niezbędnych umiejętności: czytania, pisania, konstruowania wypowiedzi ustnych i pisemnych, logicznego myślenia, stosowania poznanych reguł. Pomoc uczniom w zdobywaniu pewności siebie, poznaniu własnych możliwości a także motywowani do przezwyciężania trudności w nauce.

Dla kogo:  uczniowie klas 1-3

Jak pracujemy:

Praca na zajęciach ma charakter indywidualny dostosowany do możliwości każdego ucznia. Indywidualizacja polega na stałym obserwowaniu przebiegu i efektów pracy każdego ucznia, stopniowaniu trudności zadań w trakcie opanowywania materiału. Przed wykonaniem zadania uczeń otrzymuje krótką, jasną instrukcję jak wykonać dane zadanie/ ćwiczenie. W trakcie zajęć nauczyciel stosuje pozytywne wzmacnianie uczniów, co powoduje zachęcenie do dalszej pracy na zajęciach oraz podniesienie samooceny. Na zajęciach wykorzystywane są różne pomoce dydaktyczne. Formy i metody pracy dostosowane są do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów.

Liczba osób: indywidualnie

Częstotliwość i długość spotkań: raz w tygodniu 45 min.

Prowadząca: Jaśmina Wesołowska,  Małgorzata Kamińska

Cel zajęć:

  • poprawa funkcjonowania dziecka poprzez zniwelowanie trudności rozwojowych oraz przyczyn i objawów trudności dzieci w uczeniu się;
  • stymulowanie ogólnego rozwoju dziecka w procesie uczenia się;
  • usprawnianie obszarów (dla każdego dziecka ich zbiór będzie inny),  które tego wymagają, w tym np. techniki czytania i pisania, umiejętności czytania ze zrozumieniem, pamięci wzrokowej, spostrzegawczości, funkcji słuchowo-językowych, umiejętności fonologicznych itp.;
  • rozwijanie, stymulowanie funkcji percepcyjno-motorycznych istotnych w opanowaniu umiejętności szkolnych ;
  • rozwijanie mocnych stron ucznia, uświadamianie ich podopiecznym;
  • wzmacnianie wiary we własne możliwości;
  • zmiana postaw wobec trudności i niepowodzeń szkolnych oraz zapobieganie im, a także wzmacnianie motywacji do uczenia się;
  • stopniowa adaptacja dziecka do wymagań edukacyjnych na miarę jego indywidualnych możliwości oraz potrzeb.

Dla kogo: przede wszystkim do dzieci przejawiających trudności w uczeniu się,  pisaniu i czytaniu, koncentracji uwagi, nauce matematyki w różnym wieku (trudności w uczeniu się mogą pojawiać się na różnych poziomach edukacji).

Jak pracujemy: Praca na zajęciach ma charakter indywidualny, dostosowany do możliwości i potrzeb dziecka. Odbywa się ona w serdecznej atmosferze i poczuciu bezpieczeństwa, co sprzyja aktywnemu uczestnictwu w zajęciach. Oddziaływania dążą do tworzenia sytuacji, w których dziecko podejmuje samodzielnie trud opanowania m.in. umiejętności czytania i pisania. Na zajęciach wykorzystuje się ćwiczenia angażujące funkcje wzrokowe, słuchowe, motoryczne i metody polisensoryczne.

Częstotliwość i długość spotkań: raz w tygodniu 45 min

Prowadzący: Agata Pyśk

 

Cel terapii:

  • diagnoza wad wymowy

  • terapia wad wymowy

  • terapia zaburzeń mowy i komunikacji: pomoc w zaburzeniach ze spektrum autyzmu,

  • pomoc w afazji dziecięcej, alalii, opóźnionym rozwoju mowy,

  • pomoc przy zespole Downa i innych zespołach genetycznych

  • terapia osób jąkających się

  • masaże logopedyczne

 

Dla kogo? 

dzieci i młodzież

 

Jak pracujemy?

Indywidualnie 

 

Częstotliwość i długość spotkań: raz w tygodniu 50 min. 

 

Prowadząca: Lucyna Kasprzak

 
Skip to content